Vinter och snart jul - 19 december

Den här veckan kom vintern och det med besked! Sista dygnen har det varit mellan 10 och 20 minusgrader och ´flera decimeter snö har fallit. Jag har avhållit mig från hästaktiviteter sista dagarna, det har varit kallt och jag har haft annat att göra, även om det var synd att jag inte kom ut igår då det var riktigt trevligt på dagen. Fast det är en särskild utmaning att ge sig ut på hästryggen när det är snö och man knappt ser något. Allt blir vitt, vitt och i måndags tappade jag bort mig ordentligt ett tag - ingen ska inbilla sig att det är enkelt att leta sig runt i omgivningarna när man är i min situation - snö eller inte.
Senaste dagarna har i hög grad ägnats åt julpyssel - bakande och godistillverkning.
Kattungarna växer och frodas och Sune von Bus lever upp till namnet. Idag gjorde han er räd i skafferiet och bl a en äggkartong åkte ner, med ett antal trasiga ägg i en smet på golvet som resultat.
Annars så saknar vi gamla katten Glufs-Glufs, som vi inte sett till på över 2 veckor nu. Inte likt honom att  vara borta så länge så här års, så vi tror inte att vi får se honom igen... 11,5 år var han.

Bild mina hästar i snöig hage 

Så här såg det ut igår.


Bild katten Glufs-Glufs

Glufs-Glufs i oktober i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback