Vardagslunk - 23 november

Idag har jag varit med hästarna rätt många timmar. Hovslagaren kom på morgonen, Pottan fick nya skor och vi testar även snösulor fram. Något jag inte har erfarenhet av sedan tidigare. så jag hoppas att de ska fungera bra oavsett om det är snö på marken eller inte. De små fick även de sina hovar översedda.
På eftermiddagen blev det så en liten sväng på Pottan. Det har varit lite stiltje den senaste veckan eftersom hon varit en framsko kort. Nu fick det bli en snabbis innan det blev för mörkt. Inget märkvärdigt men det kändes så bra att vara ute på vägarna igen och jag tror att min ponny tyckte ungefär detsamma.
Pottan är nu lite klippt, det har gjorts med hjälp av grannen Lillan och det tackar vi så mycket för! Så nu kan vi "blåsa på" ute utan att det resulterar i en  jättesvettig häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback