Om adresserad reklam - 15 april

Härom dagen fick jag en helt ny erfarenhet. Reklam adresserad till mig i brevlådan och källan till min adress var helt klart min hemsida.
Jag har sedan länge sluppit reklam adresserad direkt till mig genom att jag "avregistrerat" mig hos DAFA/SPAR, så det var med förvåning jag hittade ett "flashigt" brev från ett utländskt företag, som tyckte att jag skulle inhandla högteknologisk veterinär utrustning av dem.
En rätt intressant erfarenhet att se hur företag söker kunder på nätet... Undrar om fenomenet kommer att utvecklas så det blir störande i framtiden? Hoppas inte det!

Kommentarer
Postat av: Colleen

Vi fick samma brev hem till oss. Tror tom det stod Bownty stuteri på kuvertet.

2010-04-30 @ 17:25:02
URL: http://colleenj.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Och mitt var adresserat till "Pomona stable", ett namn sm jag bara använder på internet. Inte så svårt att räkna ut källan med andra ord.

2010-05-01 @ 14:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback