Ponnypyssel - 9 maj

Ska väl skriva lite om att jag faktiskt försöker aktivera mina ponnyer efter förmåga. Pottan promenadrids i vanlig ordning tämligen regelbundet. Här spelar faktorer som väder en viss roll. Det har varit rätt kallt, blåsigt och regnigt på sistone, men jag tycker att jag kämpar på rätt bra ändå. Jag har annonserat efter medryttare, men det verkar inte finnas någon som är intresserad av att lära känna min mysiga om än lite krävande ponnydam.
Jag försöker också så smått att "sitta in" mina 3-åringar, det är hög tid att komma igång med dem nu. Hittills har jag suttit på alla åtminstone någon gång. Låter det vedervärdigt med en kärring på 70 kg sittande på en ponny inte mycket större än ett russ (som den minsta är)? Det tycker jag också, men vad gör man när man saknar ryttare. För det är ju inte så att någon anmäler sig per automatik. Alla tre 3-åringarna är till salu, och har så varit ett bra tag nu. Så om någon känner för att skaffa en trevlig ponny, i lagom ålder att sätta igång, och få utbilda och forma den själv, varsågod och kontakta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback