Saknar Sune Bus - 18 november

Vår fina Sune har varit borta i nästan en vecka, och jag befarar att jag aldrig mer kommer att få se honom:-( Även om han gjort utflykter på en halv vecka tidigare, så talar årstiden emot att han skulle vara ute så länge i sträck, enda möjligheten vore väl i så fall att han "flyttat in" någon annanstans.

Jag sörjer verkligen min fina katt, han var verkligen speciell. Men med den typ av katthållning jag har så är det en risk man får leva med att katterna försvinner, och Sune är långt ifrån den första katt som jag mist. Trots det är det högst medvetet och avsiktligt som jag låter katterna få gå ut och in som de själva vill. Vi bor ganska avskilt utan trafik och grannar på nära håll, istället omgivna av skog och öppna fält. Och jag tror att katterna mår minst lika bra av att få leva ett naturligt kattliv, som att leva ett av mig strikt kontrollerat innekattliv. Trots de risker det innebär.

Men OM det är så att Sune gett sig iväg på en längre utflykt, och OM någon som läser det här tror sig ha sett honom, så hoppas jag att jag får veta det. Det troligaste är ju att han i så fall skulle uppehålla sig i närheten, alltså mellan Skärkind och Gårdeby, mitt i "triangeln" som bildas av Norrköping, Linköping och Söderköping. Adress för kontakt finns i högerspalten här intill. Sune är id-märkt med en tatuering i vänster öra och det finns rätt mycket bilder på honom på olika ställen här i bloggen.

Bild Sune

Sune i våras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback