Höstkänning - 11 augusti

Efter en lång sommar med värme och ganska lagom med regn börjar det nu kännas höstligt ute. Härom morgonen regnade det och var riktigt ruggigt och i söndags var det regn större delen av dagen. Man blir nog tvungen att inse att det är dags att "programmera om" sig beträffande sådant som klädval.

Jag kan inte klaga på den sommar som åtminstone jag haft. Tror aldrig att vi suttit på verandan så mycket som i år, med mat och fika. Tänk så mycket god sommarmat det finns! Sallader och internationellt inspirerade rätter som gazpacho, papa a la huancaina och ceviche till exempel, och så sånt som svensk sill och potatis. Grillat? Nej, det har det inte blivit något sen grillen gick sönder för några år sedan. Men det har inte känts som det funnits något större behov av det heller.

Jag hörde mästerkockens sommarprogram i radio, där bl a skillnaden på mat och (gourmet)mat betonades. Och insåg att gourmetmat skulle vara bortkastad på mig. Jag skulle inte fatta hur exklusivt det är. Jag tycker att MIN mat är god så det räcker (okej, med reservation för de gånger man  misslyckad förstås) och är mer än nöjd med den.

Undrar om det finns någon annan som är nöjd med att ha fått vara i princip bara hemma en hel sommar? Har svårt att tro det.

Bild Rudbeckia

Blomsterprakt i trädgården just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback