å, ä och ö i cyberspace - 12 februari

Idag trodde jag inte mina näst intill obefintliga ögon. Eller vad sägs om en hemsideadress som den här: www.stjärnorpsbrukshästar.se?

I alla år har man ju fått sig itutat att det inte funkar med de bokstäver i det svenska alfabetet som kommer efter z i hemside- resp. e-postadresser. Nog föratt det sedan långt tillbaka har ryktats om att det skulle ändras, men jag trodde inte att jag skulle få uppleva det. Så det var oväntat och häftigt att hitta den här adressen.

Undrar bara hur det funkar med användare från andra länder, med andra tangentbord där dessa bokstäver lyser med sin frånvaro? Fast med färdiga länkar är det kanske inga problem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback