40 år med Connemara - 13 juli

Idag har jag varit Connemara-ägare i 40 år! Det var den 13 juli 1971 som 1-åringen Apollo kom in i mitt liv. 

Bild jag leder ut Apollo ur släpet

13 juli 1971

Alltsedan den dagen har jag alltid haft minst en Connemara i min ägo. Som mest har jag haft sex egna Connemaror samtidigt och en sjunde på foder. Totalt har jag ägt 13 Connemaror under åren, varav 10 egna uppfödningar. Och idag har jag alltså 4 Connemaraponnyer kvar, varav 3 för närvarande finns hemma hos mig.

Bild 3 ponnyer och jag

13 juli 2011. Mina ponnyer idag, från vänster Corylus, Potentilla och Stellaria. Myristica, som befinner sig på annat håll saknas på den här bilden.

Bild Myristica travar mot kameran

Myristica i juni

Bild Pottan och jag skålar i Guiness


Skål för de 40 åren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback