Midsommar - 27 juni

Bara några korta ord om min midsommarhelg, som var slapp och opretentios, helt och hållet på hemmaplan (som vanligt). Men jag är nöjd ändå!

Sambon ordnade blombukett till bordet och egenhändigt tillverkad jordgubbstårta.

Bild Midsommarfika med blommor och jordgubbstårta

I lördags letade han svamp men utan att hitta någon. det är nog för tidigt ännu, men med lite värme efter den senaste veckans dryga 100mm regn så kanske... Istället kom han hem med det här:

Bild smultron på strå

På söndagen blev det en liten ridtur med grannen Jenny och hennes 4-åring Gramur, som fick sällskap av min 4-åring "NIllsson" och mig. Roligt!

Och så har jag upptäckt att "marmeladbusken" blommar i år igen! Så det kan nog bli minst en sats rosenmarmelad i år också. Det är livskvalitet för mig!

Bild ros

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback