Älskar min Potta <3 - 20 oktober

Idag har jag varit ute på en snabbsväng på 45 minuter med Pottan. Det var några dagar sedan sist, för arbetsförmedlingen har stoppat in mig i en åtgärd som innebär att jag åker in till stan mest varje dag en period nu. Jag gissar att jag återkommer till det under annan kategori här framöver...

Åter till ämnet. Jag är så glad åt min ponnydam! Det känns som vi håller på att bli väldigt samspelta. Sista halvåret har ju underlaget på min ridvall ofta varit riktigt bra. Det har gett mig möjlighet att få en bättre kontinuitet i "dressyrtränandet" än någonsin tidigare och det har gett resultat. Jag håller på att få en påverkbar, lydig och trevlig häst som det oftast är ett rent nöje att sitta på.

Idag har jag också burit ner några björkslanor till paddocken. Nu hoppas jag få till bomträning och i förlängningen kanske kunna prova på att löshoppa mina ponnyer lite. Jag vill tro att jag åtminstone har ett par fyrbeningar med "hoppskalle", det ska bli spännande att se om jag gissat rätt.

Måtte nu bara allt få fortsätta att vara så bra som det trots allt är nu. Att min häst och jag själv får vara friska och fungerande, att allt annat runt omkring som måste funka också ska fortsätta att göra det. Jag tycker att jag har haft min beskärda del av livets motgångar många gånger om under de senaste åren. Nu hoppas jag kunna få ha det "bra" en lång period framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback