Min nya leksak - 14 december

Prylfixerad, JAG? Nää... trodde inte det. Men en pryl har jag unnat mig, julklapp från mig själv kanske? Har införskaffat en USB-skivspelare. Så nu kan jag digitalisera mina gamla lp-skivor som mest stått och dammat igen i sin back eftersom det känns så knöligt att ta fram, damma av, och vända skivan efter att första sidan spelat klart för att kunna höra resten.
Nu kommer det att bli filer som går att lägga på minne och lyssna på var man än befinner sig och bränna ett antal CD-skivor kommer jag också att göra, har redan börjat så smått. Och det funkar! Men en hel del pyssel är det förstås om man vill ha det exakt som man vill. Jag lär mig hela tiden.

Det är lite känsla att återuppleva musiken som man inte lyssnat på på så länge. Minnen och känslor som dyker upp från längesen. Inser att man har blivit rätt gammal... Vart tog tiden vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback