Vinter - 1 december

Lagom till december blir det vinter, här liksom i större delen av landet. Tidigare i veckan har det regnat kopiöst och det är väl lika bra at erkänna att jag ställt in verksamheten. Det har lagts en del energi på att brodda de 3 hästar som är skodda, och att få regntäckena någorlunda torra tog sådär 2 dygn hemma i källaren.
 
Nu verkar det smälla till och bli riktigt kallt dessutom. Antagligen kommer vattenkranen i stallet att beöva tinas upp i morgon för första gången i vinter. Idag blev det i alla fall en liten sväng på Pottan i snövädret. Lite spänt och snubbligt utan snösulor och inga krav att tala om, det handlade mer om att testa och känna in de nya förhållandna.
 
 
Ovan en liten bild på "nötterna" dvs Myristica (som betyder Muskot) och hennes halvbror Corylus (Hassel) i snön idag. Som vanligt är det Myran som är vaken och uppmärksam. Ett släktdrag gissar jag. Känner igen det frän hennes gammelfaster Ballerina som var min suveräna flockledare i många år.
 
För övrigt kan noteras att vi nu vet var den svartvita katten hör hemma. Han heter Svartson, är 5 år och bor på en granngård. Idag hämtades han av sin matte, som även varit och hämtat honom en gång tidigare. Matte försöker muta med god mat för att han ska stanna kvar hemma. Men jag undrar om han inte kommer att dyka upp hos oss snart igen, mutor till trots... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback