Fler bilder - 17 maj

Idag har Stina ridit Sparven ännu en gång och Nillsson för första gången. Jag har kommit igång rätt regelbundet med Nisse nu, och tyckte det kunde vara dags för honom att känna på lite mer "riktigt arbete". Stina tyckte att han, i likhet med de andra hästarna, var trevlig, och det är ju roligt att höra att jag inte är ensam om den åsikten. Jag har ju alltid gillat alla de ponnyer jag har idag trots att de alla är ganska olika individer, tycker faktiskt att det är svårt att ha någon särskild favorit även om Pottan förstås intar en speciell plats i och med att hon alltid varit den jag tänkt ha kvar för egen del.

Nisse fick ett rejält pass med trav och galopp. Han har säkert tränigsvärk nu. Därtill har jag fått hjälp att få till ett minimalt "naturhinder" på min ridvall. Jag har själv ridit alla tre hästarna över då stocken låg på marken, ca 15 cm hög. Nu har den höjts lite i ena änden och Stina lät både Nisse och Sparven skutta över några gånger. Jag har inte lärt mig fördröjningen i min kamera så jag missade alla Nisses hopp, men lyckades få ett par bilder på Sparven över stocken. Sparven har ju visat sina hoppanlag tidigare, då hon i trängt läge hoppade ut ur hagen för ett par år sedan, men annars har det  varit brist på hopptillfällen fram tills nu.

Bildsvit Stina rider Nisse på vallen





Sparven fick "som vanligt" också beröm för sin insats under ryttare idag. Hon har utvecklats åt rätt håll hela vintern och våren.

Bildsvit Stina rider Sparven på vallen



Bild Sparven hoppar

Pottan fick en uteritt med mig idag. Inte tillräckligt för att bli trött, hon har nu riktigt god kondition och orkar närmast hur mycket som helst känns det som. Och ibland tenderar överskottenergin att kanaliseras lite mindre lämpligt, hon har ju en fallenhet för att "se spöken". Största problemet idag var en fårflock i en hage intill vägen. Läbbig värre tyckte larvpottan.

Nedan ett par bilder av Pottan och mig för en vecka sedan.

Bildsvit Sigrid på Pottan i paddocken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback