Mitt nya vardagsrum - 16 september

Sadelkammaren börjar äntligen kännas färdig. Det mesta av sadel- träns- och täckeshängare är på plats, ett skåp ställdes in i somras, och i förra veckan kom jag till slut iväg till stan, där jag fick hjälp av en person från Frivilligcentralen (hjälparen i nöden när samhället/beslutsfattarna nu anser att gruppen synskadade inte ska ha någon rätt till ledsagning enligt LSS - vi anses tydligen vara i skick att klara av att uträtta ärenden mm utan någon som helst hjälp!) att gå i affärer. Resultatet blev bl a ett par fynd i form av en begagnad soffa på Myrorna och en dito liten byrå på Erikshjälpen, för 150:- stycket. Pjäserna hämtades hem med hjälp av sambon dagen efter. Och det är ju även sambon jag kan tacka för sadelkammaren, som jag hoppas ska fungera som en ypperlig kombination av förvaringsutrymme, fikarum och värmestuga.

 

Känner mig helt enkelt MYCKET NÖJD! :-)

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback