Corylus - 1 augusti

Igår var jag en sväng till Skogslotten för att hälsa på Ida, Stina och Corylus som alla befinner sig där den här veckan. Värmeböljan som vi dragits med ett bra tag verkade ha gett med sig en aning och det fläktade riktigt skönt och var dessutom avundsvärt flug- och bromsfritt jämfört med vad jag är van vid hemifrån, när Ida hoppade Nisse lite under Stinas överinseende. Ekipaget råkade göra en rejäl vurpa på ett mindre hinder för några veckor sedan och hade provat på att hoppa för första gången efter den händelsen dagen innan mitt besök, alltså i förrgår. Nillsson hade varit rädd om sig och hoppat stort över till att börja med, och idag fortsatte övningarna på små fasta hinder. Allt gick bra och efter en serie hopp var ponny fortfarande hoppsugen och sökte hinder när han avslutningsvis joggades av.

 

Själv är jag inte tillräckligt kompis med min vid det här laget ganska föråldrade digitalkamera. Har haft alldeles för få tillfällen att trimma in mig på den fördröjning som är i kameraslutaren, så jag lyckades bara pricka in en enda bild där häst och ryttare befinner sig över hindret, och inte redan har landat på baksidan...

 

 
Förberedelser
 
 
 
 
 
På Skogslotten finns mycket att titta på
 
 
 
Tack Stina och Ida för en trevlig eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback