Coronillerna - 17 juli

Sommar. sol och värme. Slö och avslagen blir jag. Egentligen är ju sommaren fin på många sätt, men i vånlig ordning lider jag med hästarna som blir så hårt ansatta av flugor, broms och blinningar. Det blir lätt att man kapitulerar för ohyran och ger upp försöken att hålla igång ridningen. Låter hästarna gå i hagen, förhoppningsvis någorlunda skyddade under flugtäcken.

 

Har dock ett litet projekt på gång, med förhoppningen att få till flugskydd på hästarna även under ridning. Blir resultatet som jag hoppas resulterar det nog i ett inlägg här så småningom. Tills dess bjuder jag på några bilder på vad jag kallar mina Coroniller. DVS "Coronilla-barnen", halvsyskonen Pottan och Nillsson.

 

Pottan var så sagolikt trevlig för både mig och Stina i veckan efter midsommar, och här är det Stina som rider:

 

 

 

Sedan var jag och hälsade på Ida och Nillsson i början av den här månaden, det har redan gått 2 veckor sedan dess nu. Ryttare och häst verkar trivas ihop och Nisse får vara med om massor med aktiviteter och utmaningar som han aldrig skulle kommit i närheten av om han gått och skrotat hemma som tidigare. Förhoppningsvis leder det till att han så småningom hittar vidare till en ny ägare och ryttare att ha roligt med.

 

 
Ida har tillgäng till en rejält tilltagen ridbana. Det blev alltså en del ganska "små" bilder pga att avståndet mellan kamera och ekipage var långt...
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback