HWSD prövas rättsligt - 11 december

facebook läser jag att ett fall med handel med HWSD-drabbad connemara kommer att bli föremål för rättslig prövning i Frankrike efter årsskiftet. Det kan ses som toppen av ett isberg, vi har vid det här laget sett väl många exempel på ägarbyten av connemaror som fått tragisk utgång pga HWSD. Fallet i Frankrike uppmärksammas också av CPRG i gruppens blogg. Av tidsbrist väljer jag att inte göra någon närmare analys själv, utan nöjer mig med att hänvisa till nämnda länkar. Jag är knappast den enda som lär "följa fallet med intresse" (har vi inte hört en liknande formulering tidigare under den tid frågan om vissa connemarors dåliga hovar varit på tapeten?).

 

En helt annan sak som kan nämnas är ett avhandling som behandlar HWSD. Den har gjorts av Jennie Sandman, och jag har själv inte hunnit titta på den ännu, men fått intrycket att den är läsvärd. Den kan hittas via connemara.nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback