Pill och plock i cyberspace - 2 januari

Blåst hårt har det gjort den här klämdagen och gör så fortfarande sent på kvällen. Svea kallas det visst, det här blåsovädret, har de sagt på radion. Som hämtat ur almanackan tänker jag. Jag har hållit mig inomhus och det känns segt och aningen misslyckat så här i efterhand om inte annat.

 

Men jag har i alla fall åtgärdat ett par tekniska detaljer här på bloggen. Det började med att jag kom ihäg att någon sagt sig haft svårt att kontakta mig via mailto-länken jag har här, och när jag nu kollade ukpp den ordentligt insåg jag att det var något som inte fungerade där. Och lyckades fixa problemet genom att göra lite justeringar av html-koden.

 

Efter att det var ordnat kom jag att tänka på bloggens sökfunktion som aldrig har fungerat då jag testat den. Det gjorde den fortfarande inte idag visade det sig, och jag övervägde att helt enkelt plocka bort den, för vad är det för vits med att ha funktioner på en sida om de ändå inte fungerar? Men kom på tanken att försöka söka efter lösningar. Och tänk, direkt och högt upp bland träffarna hittade jag lösningen i ett tre år gammalt blogginlägg! Bara att byta ut den befintliga koden mot den jag hittade där, och vips fungerade sökfuntionen!

 

Man kan ju bara undra varför blogg.se tillhandahåller bloggverktyg med felaktiga koder? Lite simpelt kan det tyckas. Men själv har jag nu trots allt åstadkommit något någorlunda nyttigt(?) idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback