Vilken kompetens kan man kräva av en norsk Nobelpriskommitté? - 9 oktober

Jag är inte den som i normala fall "tycker" offentligt om politik. Men efter att ha satt på radion och fått höra (ja, jag må ha mina fysiska brister men min hörsel anser jag fortfarande vara jämförbar med övriga Svenssons, och även om jag emellanåt får känslan att min näst intill obefintliga syn får vissa i omgivningen att betrakta mig som närmast förståndshandikappad eller åtminstone mindre vetande i allmänhet så tar jag mig ändå friheten att uttrycka vad jag vill) vem som utsetts till årets fredspristagare, så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Det är nu inte första gången som den norska fredspriskommittén ger exempel på att verka vara totalt intelligensbefriad, men ändå...
Bara en liten reflektion av en bastard med norskt påbrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback