Askungen - 19 augusti

Tredje torsdagen i augusti och här sitter jag ensam i köket hemma medan "alla andra" är DÄR:



Ja ja, vad är väl en augusti-torsag på Showgrounds? Den kan ju vara urtrist, långtråkig, med ösregn, en massa dumma människor, fula ponnyer  och... och...
Ingen god fe, svingande sitt trollspö över mig, i sikte här inte.

Jag var där EN gång, för 4 år sedan. Nu blir det aldrig mer... Inga fler Irisn impressions från Pomona. Den sajten besöks faktiskt fortfarande nästan dagligen, och besökarna kommer från hela världen.

Bild sittande vid köksbordet, deppad och omgiven av mer eller mindre starka drycker av Irländskt ursprung

Så vad gör jag då här och nu? Kan väl bara försöka skapa mig ett låtsas-Irland med lämpliga attribut och dränka sorgen i musik och starkvaror - så gott det nu går.

hälsar

veckans Askunge
(eller egoistiska gnällspik anser väl vissa)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback