Katter på promenad - 15 juni

Mitt stall ligger ju en bit hemifrån, och det händer alltsom oftast då jag går dit att jag får sällskap av en eller flera katter. Men ända fram till stallet följer de inte med, för där härskar i ensamt majestät och total suveränitet madam von Drutt, 14 år. så har hon gjort sedan hennes gamla mors frånfälle för 10 år sedan.
Idag hade jag sällskap av rödingarna Ludde med mor Lilla My. Ludde var faktiskt tuff nog att följa med ända fram till stallet, och möttes följdaktligen av en intensivt revirhävdande stallkatt. Det blev psykologisk kraftmätning, jag tror inte att det blev direkt slagsmål. Och Ludde fick inse att även om han heter Ludvig XIV så är han inte kung över Björksätter.

Bild Lilla My och Ludde på promenad

Lilla My till vänster och Ludde gör mig sällskap



Bild revirhävdande stallkatt visar en underdånig Ludde vem som bestämmer. 

Psykologisk kraftmätning

De små blåbusarna får inte följa med på promenad, inte ännu i alla fall. Visar de tendens att vilja följa med så blir de ovillkorligen instängda i huset. Jag är av uppfattningen att de ännu inte kan omgivningarna så bra så att jag vill riskera att de blir attackerade av Druttan, får stryk och kanske inte hittar hem på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback