DO-anmälan - 25 oktober

Efter att ha ventilerat lite med mina medmänniskor hur jag blivit behandlad av arbetsförmedlingen häromsistens, så blev jag uppmanad att anmäla ärendet till Diskrimineringsombudsmannen, DO. Visst har det för mig helt klart känts som att jag diskriminerats pga min synskada då jag inte kom ifråga för "praktikplatsen", men eftersom det handlade om en arbetsmarknadsåtgärd och inget "riktigt" jobb så har det inte känts så motiverat att gå vidare med det.

Men efter att ha besökt DOs hemsida fick jag uppfattningen att inget talade emot att jag skulle göra en anmälan, så nu har en del av dagen använts för det. Om det sedan blir något resultat får väl visa sig, men även om inget direkt händer så hoppas jag ändå på att min anmälan gör någon sorts nytta bara genom att komma till DOs kännedom. Vi får väl se om fortsättning kanske följer... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback