Rooar utmärker sig som förärvare - 2 oktober

Det känns, åtminstone för mig, som Rooar RC 86 inte anses höra till de mer populära eller "glamorösa" Connemara-hingstarna i Sverige, snarare att han är något av en doldis i sammanhanget. Att jag själv har två av hans avkommor, Corylus och Myristica, är nog mycket en tillfällighet.

 

Mot den bakgrunden är det intressant (och roligt för mig) att kunna konstatera att han sedan två veckor tillbaka faktiskt ligger 2:a i den prestationstopplista över rasens fadershingstar, som connemara.nu lägger ut och uppdaterar varje vecka. Och det är ingen tillfällighet, Rooar har legat i listans absoluta toppskikt hela det här året. Och just nu är det alltså bara den i sammanhanget helt outstanding och oslagbara Poetic Justices avkommor som slår Rooars vad gäller antalet tagna placeringar vid regionala eller nationella ponnytävlingar i år.

 

En stor andel av dessa placeringar svarar dessutom Krumelur och Koriander för, båda helbröder till min Myristica. De har båda tagit ett antal placeringar i hoppning upp till medelsvår B under de senaste åren.

 

Jag har tyvärr inte mycket till bilder på Rooar. Den här är från hagen hemma i Katrineholm 2006.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback