Gott Nytt År! - 1 januari

Nytt år och nya föresatser! Dags att ta nya tag! Det här året ska bli det bästa i mitt (hya) liv!
 
Mitt nyårslöfte blir således: Jag ska skaffa mig ögon med perfekt syn. Sen ska jag lansera mig i det offentliga ljuset så att minst 15 presumtiva arbetsgivare kommer att så i kö för att erbjuda mig anställningar med toppenvillkor. Så att jag ska bli en förträfflig och självförsörjande samhällsmedborgare. Och på det privata planet så populär så att en massa personer kommer att slåss om att vilja vara med och rida och utveckla mina hästar (i den mån jag nu inte hinner och klarar av det själv, när jag då blivit så perfekt och felfri) och slåss om att vilja ha med mig på allt roligt som händer runt omkring, eller bara vilja träffa mig över en fika eller shoppingrunda eller ha mig med som sällskap på biobesök eller annan kultur eller resor eller sociala aktiviteter i största allmänhet.

Tänk vad enkelt allt är, va! Bara att se till att skaffa sig en perfekt själ i en perfekt kropp. Sätt upp dina mål och se till att bara förverkliga dem, lätt som en plätt!
 
Hej där, alla blinda, döva, totalförlamade, psykiskt handikappade, förståndshandikappade och miffon i största allmänhet. Bara att skärpa till sig lite och eventuella problem är som bortblåsta.
 
Hur länge ska vi behöva leva med den här tidens största lögn, att alla har samma chanser och alla kan nå lika stor framgång på lika villkor bara man anstränger sig tillräckligt?

Det värsta är ändå att det ofta inte är våra egna fel. Vi missanpassade sållas många gånger bort trots att vi skulle kunnat varit att räkna med, helt enkelt på grund av direkt diskriminering. Diskriminering som är fullt legal och kutym i dagens samhällsordning.

Och sen har man mage att ge OSS skulden för att vi hamnat i två tredjedelssamhällets utanförskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback