Uppdatering 2 - 22 september

Den gångna sommaren har varit lite upp och ner för min del. Jag höll igång ridningen av Pottan och Sparven någorlunda fram tills vi bärgade höet i början av juli. Då blev det ett uppehåll där höet prioriterades. Sommarens enda värmebölja upplevde vi ju dessutom samtidigt, och hästarna fick tillbringa några varma dagar i den relativa svalkan i stallet från ca kl 11 och till tidiga kvällen. Något som säkert uppskattades av dem.

 

Det var tänkt att bli ett kort uppehåll i ridningen under hökörat för min del, men det ville sig inte bättre än att jag åkte på oförklarligt ryggont som gjorde mig väldigt handikappad. Jag gjorde några försök att sitta upp för att se om det skulle gå att rida, men det kändes helt kört. Under tiden dök det upp erbjudanden/förfrågningar om ridsällskap från flera grannar, som det för stunden bara var att tacka nej till... I månadsskiftet juli/augusti började den onda ryggen äntligen ge med sig, lika oförklarligt som den först ansatt mig, och sedan dess har jag sluppit svårare känningar av den i alla fall.

 

Jag tog tag i de erbjudande jag fått om ridsällskap och kom ut i skogen ett par gånger med Tina från Gårdeby stuteri (det som för fram tills för 11 år sedan var Hagens stuteri) och hennes trevliga nordsvenska Vittra. Det innebär verkligen omväxling för såväl Sparven och Pottan som för mig, att få komma ut i skogen på riktigt, där jag aldrig rider själv eftersom jag som blindstyre ju inte hittar där. Hästarna uppskattade dessutom sällskapet mycket!

 

 augusti började också Emma komma ut till oss som medryttare, och hon har framför allt ridit Myran, som ju pga sin "opraktiska" storlek inte gjort så mycket i livet ännu. Stina kommer som vanligt ut emellanåt och hjälper till att hålla igång mina hästar, och nu hjälper hon även Emma med Myran och det känns väldigt bra.

 

Ännu fler uteritter i skogen har det också blivit, förutom Tina med hyresgäst har Emma och jag också haft sällskap av Anya på Castor och Lina på Fjodor. Så just nu är det nog mer "full rulle" i mitt stall än det någonsin varit tidigare.

 

Lite bilder. Nillsson saknas, han hade ju föregående inlägg helt för sig själv.

 

 
Emma provrider Myristica, 12 augusti
 
 
Stina rider Stellaria, 12 september
 
 
Ovan och nedan: Emma satt upp en stund på Potentilla i söndags, för första gången sedan provridning för en dryg månad sedan. Det verkade vara en väldigt trevlig upplevelse. Pottan, min FINA GULDKLIMP! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback