Ett rejält arbetspass - 18 oktober

Idag har Elin ridit Pottan. Eftersom det fanns skäl att tro att skogen vimlade av skjutglada typer så höll vi oss på en av vallarna. Det blev en rejäl genomkörare för Pottan, som väl inte har upplevt något liknande på ett bra tag nu. Till att börja med blev det protester, men snart kom hon igång fint i trav och så småningom blev det även lite galopp. Det såg riktigt trevligt ut och Elin var nog också nöjd. Nu har ju Pottan lagt på en rejäl vinterpäls, och hon blev förstås jättesvettig. Jag måste få henne lite klippt snarast, men först vill jag veta att jag har ett utegångstäcke som fungerar bra.
Annars så fortsätter jag att rida själv också, även om det inte blir lika effektivt som idag.



Bildsvit Elin och Pottan 091018










Kommentarer
Postat av: Mikaela

Aha, du bloggar också! Kul!

Jag har helt galen ridabstinens. Kan knappt vänta på att få hem min foderpony.

2009-10-20 @ 11:26:15
URL: http://www.mikaelastigsdotter.blogspot.com
Postat av: Sigrid

Så roligt att du har hittat hit då, Mikaela!

Ja, jag försöker i alla fall blogga lite, i all enkelhet. Kunde inte låta bli när jag fick en sån kick av att komma igång med ridandet på nytt på höstkanten. "I want the world to Know I'm happy as can be" liksom...

Hoppas du får en lika inspirerande nytändning när din häst kommer - den som väntar på något gott...

/Sigrid

2009-10-20 @ 22:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback