"Miljöträning" på schemat - 20 oktober

Dagens sväng på Pottan gick förbi granngården Hagsätter. Där finns gott om saker och djur som Pottan älskar att försöka inbilla mig att de är livsfarliga. Så desto bättre att utnyttja dessa som lite miljöträning. Idag gick det riktigt bra att ta sig förbi alla farligheter inkl gårdens 3 (tror jag) täckta hästar i hage intill vägen, som intresserat följde oss. Vi fortsatte sedan ända till nästa vägskäl innan vi vände och passerade allt en gång till på vägen tillbaka hem. Ingen gång hoppade jag av "för säkerhets skull"!
Igår tog jag mig i kragen och gick en promenad med Pottans lillebror "Nillsson", 2 år. Han gick snällt med och mopsar sig inte så ofta numera, han verkar ha insett att det inte är någon idé. Generellt brukar han gå på riktigt bra när man är ute, verkar vara nyfiken på vad som ska komma härnäst. Däremot kan han bli lite stökig om man vänder och går samma väg tillbaka - inget nytt att se den här gången ungefär, då får man försöka roa sig med lite bus istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback