Bloggdesign - nog så knepigt! - 17 april

Den senaste veckan har jag lagt en del tid (kanske alldeles för mycket tid?) på att försöka piffa upp bloggens utseende. Det började med att jag fick för mig att jag skulle ha en personlig header. Men att få den på plats i bloggen då den var färdig visade sig vara lättare sagt än gjort. Den här bloggsajten kan då verkligen inte påstås göra det lätt för sina användare att påverka designen på egen hand!
Så det blev att söka runt på nätet efter anvisningar som enskilda personer lagt ut i ämnet. Träffarna visade sig vara ömsom vin, ömson vatten, tyvärr hittade jag  vattnet innan jag till slut hittade vinet, så det blev en hel del misslyckanden innan jag till slut fann hjälp värd namnet.
Med headern väl på plats infann sig lusten att fortsätta pilla i koderna för att sätta en lite roligare och mer personlig prägel på utseendet. Jag är nog inte färdig ännu, utan kommer att fortsätta att experimentera med färger och teckensnitt, även om det inte lär bli några avgörande förändringar.
Vill ge lite credit till dessa båda sajter, som gav mig användbara instruktioner och bidrog till att jag kommit så långt som jag har med bloggdesignen: Tescho och The Blog Guru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback