Strul, strul - 22 mars

Jag har, efter att en tid upplevt problem med mina hemsidor, tagit mig i kragen och ringt telia om problemen. Efter ca en halvtimme i telefonkö så fick jag veta att telia inte längra tillhandahåller de "personliga hemsidor" som jag utnyttjat. Jag blev väl inte helt förvånad, det kändes som det ligger i tiden så att säga. Men man kunde ju, som kund, blivit informerad åtminstone. Den jag pratade med påstod att information gått ut i slutet av förra året, men den har då inte nått mig.
Så det är bara att försöka hitta någon vettig webbhosting som passar mina behov. Och där är jag ju helt okunnig. Men även om verksamheten inte gör många knop så vill jag inte att "ansiktet utåt" ska försvinna, åtminstone inte ännu.
Jag tycker att jag är lite väl hårt drabbad av diverse konstigheter i data- och cybervärlden. Blogg och sidor som inte hittas av sökmotorerna (läs: google!), egna hemsidor som bara försvinner och andra, illa uppbyggda, hemsidor och sociala media som diskriminerar mig med det funktionshinder jag dras med.
I allt elände kan jag bara vara glad över att jag, trots att servern var under avveckling, lyckades köra ut en hel del bildmaterial på den innan min dator kraschade i januari, och att detta fanns kvar på servern så jag kunde hämta hem det till datorn då jag fick igång den igen. Även om bilderna bara var "bleka kopior" av orginalen som försvann i kraschen, så är det bättre än ingenting. För givetvis hade jag ingen back-up av hemsidan, och slarvigt nog inte heller av ett antal foton från i somras.
Nu ligger i alla fall hemsidan på extra minne och jag har planerat inköp av extern hårddisk. Förhoppningsvis ska jag slippa uppleva det här igen.
Men vad ska jag välja för webbhotell? Tacksam för förslag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback