... och plötsligt var det sommar! - 15 maj

Ja! Idag blev det sommar. Soligt efter en lite regnig morgon, och över 20 grader.
Jag har suttit på totalt 3 av mina ponnyer igår och idag. Pottan reds båda dagarna och igår satt jag på Stellaria aka Sparven medan sambon ledde henne en sväng på vägen. Idag blev det Corylus (Nillssons) tur att bli ledd med mig sittande ovanpå. Båda 3-åringarna skötte sig fint med hänsyn till omständigheterna. Tänk om det kunde få fortsätta att gå lika bra.
För att återgå till sommaren, så är jag ingen uttalad fantast av varmt sommarväder. Jag föredrar måttliga temperaturer och ser absolut inte fram emot en varm sommar med massor av insekter i allmänhet och bromsar i synnerhet, som trakasserar hästarna och saboterar ridning och annan hantering.
Tyvärr har jag inga hästfoton att lägga ut idag. Det får bli lite katter från eftermiddagen istället. De små har nu fyllt 9 månader och går ut och in på samma sätt som de "gamla" katterna, och det verkar det trivas med.

Bild Sune

Sune Bus på väg in i kameran

Bild Stina och Lilla My

Stina Bus till vänster och Lilla My

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback