Blindridning igen - 19 september

Idag har jag varit med på turridning på islandshäst, som arrangerades av SRF Östergötland. Det hela gick av stapeln på Gibraltar turridning, och vi var en blandad samling av seende, halvblinda och helblinda som tog oss runt till häst i omgivningarna. Jag hade lyckats lura med mig min son Emil, som aldrig visat något större intresse för mina egna hästar, men som idag faktiskt hängde med på en 2-timmarstur. Då han insåg att han själv måste borsta av hästen innan ridningen lät han dock deklarera att det skulle bli en engångsföreteelse.
Tur med vädret hade vi också, inte minst med tanke på hur det regnat de senaste dagarna. Tyvärr räckte inte tiden till för att rida min egen Potta idag. Inte så bra, regnandet har gjort att jag inte hållit igång henne något vidare i veckan som var :-( Får försöka skärpa till mig!
Fick inte några vidare bilder från dagens aktiviteter eftersom jag själv satt på hästryggen då alla andra gjorde det. Men lägger i alla fall ut några av de som togs.


Bild Ryttae bakifrån

"Kön" som var före mig.

Bild Ett kort stopp i skogen

Kön bakom mig

Bild Emil med sin springare

Emil med sin häst Vendil, avsutten efter ridturen

Bild 2 svarta hundar

Tälmodigt väntande - eller uttråkade? - ledarhundar. Ella tv och Gaius.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback