Vintern rasat ut - 20 april

Kanske dags för en uppdatering här? Det är väl mest bara så att det inte händer så mycket. Jo visst händer det en del, men inte så mycket som jag tycker är något att skriva om här.

Vi är inne i påskveckan nu, en extremt sen påsk är det i år. Veckan har inletts med fantastiskt sommarväder, och det blir man glad åt:-) Det mesta blir så mycket enklare då det är ljust, långa dagar och plusgrader. Sen finns det ju nackdelar med sommaren också, insekter och fästingar hade jag gärna varit utan. Alltför kraftiga beten är ingen höjdare för mina lättfödda ponnyer. Men just nu vill jag bara njuta av att vintern äntligen är till ända.

Jag har tagit några rejäla ridturer och även aktiverat mig med de "yngre" hästarna, som inte alls är så unga längre, utan tillräckligt gamla för att det är hög tid att börja tillvaron som brukshästar. Hos grannen finns det också hästar som ska ridas in, och bygget av ligghall är i full gång efter att den tidiga vintern satte stopp för det i november. För min egen del står fortfarande ridbana/paddock högt på önskelistan. Med tillgång till en sådan skulle jag ha helt andra möjligheter att jobba med mina ponnyer.

Bild ligghallsbygge

Vad kan det vara för fågel som sitter på den taknocken?

Bild Sparven i galopp

En som njuter av våren. Stellaria, 4 år

Bild islandshästen Gramur

Grannen Gramur sadeltränas

Bild röd katt bland blå blommor

Blomsterprakt - Ludde i scilla-havet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback