God Jul! - 24 december

Jaha, då var det julafton igen...

Här tar vi det väldigt lugnt, sambon och jag. Håller oss hemma och är nöjda med det. Lite extra i matväg blir det, och det är rätt trivsamt att dona i köket tillsammans. Därtill har det blivit en del pyssel vid datorn för att få till några digitala julhälsningar, man är alltid ute i sista minuten av någon anledning. Lite hemmagjort julgodis har det också blivit, sånt har jag svårt att hålla mig ifrån, både vad det gäller att producera och konsumera.
Hästarna har blivit lite lidande av allt pyssel, samt av att jag pga "arbetsmarknadspolitiska åtgärder" varit hemifrån en del på sistone. Och dygnets ljusa timmar (som jag i högsta grad är beroende av om hästarna ska aktiveras) är som bekant väldigt begränsade just nu. Men nu har det i alla fall vänt, så nu kan det bara bli bättre fram till midsommar.

Julen blir grön (eller borde man inte säga gråbrun egentligen?) här i år. Lite snö och kyla hade vi veckan före jul, men regn och plusgrader natten till julafton tog bort det sista av det vita på marken. Jag saknar nog inte den vita julen så mycket, vi hade ju mer än nog av vinter de senaste två säsongerna. Vad som är trist är att det blir så slaskigt och lerigt överallt istället.

Vill önska alla en god jul. Och sänder en särskild tanke till alla de som inte har det så lätt på julen (eller annars heller för den delen). Är ju medveten om att många tyvärr har det svårt på många olika sätt.

Bild Julkort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback