Diskriminering överklagas - 23 februari

Jag har tidigare nämnt fallet med den synskadade person som inte fick jobb på försäkringskassan trots mycket hög kompetens, och att AD senare INTE ansåg detta vara diskriminering. Den domen har nu överklagats till FN, läs mer här.

Hoppas nu bara att fallet får den uppmärksamhet det förtjänar och att de som så uppenbarligen trampat i klaveret fälls. Det här är bara toppen av ett enormt isberg, där jag ju anser att även jag hamnat.

Kan nämna att min egen DO-anmälan mot arbetsförmedlingen nu hanteras av mitt fackförbund (på länsnivå) och jag känner att de tar mig på allvar och delar min åsikt om att jag utsaatts för diskriminering. Det känns bra!
Jag har ju annars lite varierande erfarenheter av facket. På lokal nivå tog de arbetsgivarens parti då jag blev uppsagd på felaktig grund för några år sedan. Jag blev tvungen att vända mig till facket centralt för att uppsägningen skulle dras tillbaka den gången.

Hur det kommer att gå för min del i det pågående ärendet vet jag förstås inte nu. Det ska bli ett möte med af (som givetvis blånekar) om ett par veckor. Hur det än går så är ju min förhoppning i första hand att problemet ska bli belyst och känt i vidare kretsar. Även om jag hittills inte märkt av något intresse utifrån (läs: media) för min sak...

Fortsättning lär följa i både FN-ärendet och mitt eget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback