Tuff vinter - 6 januari

Gott nytt bloggår, eller vad säger man?

Här har jag överlevt helgerna och får väl vara rätt nöjd. Det nar varit slappt och kravlöst, och det har passat mig rätt bra. Elen kommer och går hela tiden och telefon/internet var vi också utan ett par dygh på nyåret. Men det hör väl till livet på landet eller?

Vintern är tuff, minst sagt. Snö och snö och åter snö, även om kylan varit måttlig på sistone jämfört med tidigare. Verksamheten med mina ponnyer har gått i stå, vad gör man när det är snö överallt, snorhalt på vägarna och man själv dessutom inte ser något? Jag vågar inte ge mig ut på vägarna med häst för jag litar inte på att bilisterna reder ut situationen. Nog för att de flesta jag brukar möta här ute varit mycket hänsynsfulla (även om motsatsen förekommer den med!) men här tas inga risker.

Hästarna verkar lite uttråkade i sin hage och går illa åt stängslet. Och att laga staket är inget som låter sig göras bara så där den här tiden på året. Och inte fungerar elen i det något vidare heller. Så det är lite spännande varje gång man kommer till stallet - kommer de att vara på plats eller inte?

Jag tror att jag längtar efter våren... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback