Mer häst - 21 maj

Det föll sig så att det blev bilder på ännu en uppsutten 4-åring idag. Stellaria aka "Sparven" har också blivit förevigad med mig ovanpå. Jag känner mig egentligen väl stor och tung för denna lilla lätta ponny, men hon behöver ju komma igång och i brist på bättre alternativ får det bli den här dåliga lösningen.

Sparven är en väldigt snäll häst, om än med lite mer nerv än sin helcoola och närmast bombsäkra mamma. Mamman heter Lofty Caitriona RC 1297 och henne sålde jag, inte utan vemod, då jag bestämt mig för att sluta med aveln. Hon tränades och startade i lätta klasser i dressyr, hopp och fälttävlan under ett par år, och flyttade därefter vidare till Finland förra året.

Bildsvit Sparven rids på vallen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback