Aprilväder - 7 april

Ur led verkar tiden vara. vi hade en s k grön jul - nu har vi en vit påsk! Nåja, aprilväder hör väl våren till, men då det var så trevligt som det var i senare delen av mars, så ville man ju tro att våren var definitiv. Hästarnas utetäcken plockades av, som på den här bilden från 23 mars.

Bild hästar i vårsol

Sedan blev det kallare igen, och därtill ordentligt blåsigt. Och igår långfredag kom ju det riktiga bakslaget, först regn och sedan snö, som föll hela dagen. Hästarna hade åter fått gå ut med vintertäckena på, och täckena var genomblöta då hästarna fick komma in ganska tidigt på eftermiddagen. Ingen dag för uteaktiviteter för min del kändes det som, och jag höll mig inne och fick lite gjort där istället. Och snön låg kvar i morse, så här såg det ut då hästarna kommit ut på påskaftons morgon. Men glådjande nog drillade lärkan vädret till trots!

Bild vintrig påskaftonsmorgon

Det var planerat att Stina skulle ridit igår, men det ställde vi in. Annars har hon varit här några gånger sedan jag sist lade ut bilder här på bloggen. Senast för en vecka sedan, då båda mina tjejer fick en hel del beröm:-) Däremellan försöker jag hålla igång hästarna själv. Ibland har det gått bra och ibland inte lika bra - ungefär som man kan förvänta sig alltså. Tyvärr är det bara att inse att tiden (och i viss mån orken) inte räcker till. EN häst är väl ungefär vad som vore lagom för mig, gissar jag. Nu känns det som jag har 3 ständigt dåliga samveten som väntar på att aktiveras.

Men jag är ändå glad åt mina fina ponnyer, som nästan alltid är så positiva att hålla på med. Och så får jag vara glad över att hästarna är friska och skadefria, det är ingen självklarhet. Hoppas det får fortsätta så.

Bild Stina rider Pottan i galopp

Stina rider Pottan 17 mars

Bild Stina rider Sparven i galopp

Stina rider Sparven 31 mars


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback