Hej hopp! - 19 juni

Stina har varit här och suttit på de hemmavarande pållarna. Har äntligen fått bort en massa överflödig sand från paddocken, som gjorde underlaget tungt och jobbigt för i synnerhet de yngre hästarna, så det kändes nu som det var hög tid att visa hästarna hindren som grannarna så snällt har ställt till förfogande.
Särskilt Nillsson verkade gilla övningarna och gick på som ett ånglok. Och lyckades dessutom fastna på bild:-)
 
 
Ja, jag veeet... Ett litet leksakshinder bara. Inget märkvärdigt alls, och absolut inte för en ponny som är hela 6 år. Men nånstans måste man börja även om det sker mycket senare än för alla andra. Så alla ni "proffs" som vinner allt ni ställer upp i med era fantastiska hästar som hoppar minst 2m eller går minst GP dressyr, jag är inte i samma division som ni, jag kommer aldrig dit och har ingen ambition att göra det. Hade det funnits någon som velat rida och satsa på mina pärlor så hade jag uppskattat det, men nu är det ju som det är  med den saken. Själv gläds jag åt de små framgångarna och det positiva i vardagen samt att hästarna hållit sig friska och skadefria ett bra tag nu. Och hoppas jag ska kunna fortsätta med det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback