Nedräkning - 13 augusti

Nu är det mindre än en vecka kvar till föreläsningen om HWSD i Clifden. Den kommer att hållas på Alcock and Brown Hotel, Clifden, den 19 augusti 2014 klockan 13.30. Ett event som jag givetvis missar, resa ensam och därtill utomlands är inget jag i min situation ägnar mig åt bara så där. Så det är bara att hoppas på att få en utförlig rapport. Ämnet som sådant känner jag mig ju trots allt ganska väl insatt i, så det är inte den informationen jag suktar mest efter. Men visst skulle det varit spännande att få träffa många av medlemmarna i Connemara Pony Research Group, connemaravänner från 3 världsdelar, som jag periodvis haft en ganska intensiv internet-kontakt med under de senaste 3-4 åren, ja i något fall så länge som 7 år tillbaka.  Intressant blir ändå att få se hur stort intresset från "den stora allmänheten" i Connemaraponnysamfundet på plats nästa vecka, kommer att bli. Kommer förnekarna att våga möta upp, eller blir det en sammankomst i huvudsak för de redan frälsta?

 

Oavsett om den "vanliga" Clifden-resenären tänker bevista mötet eller väljer att forsätta "sticka huvudet i sanden" (förlåt om någon känner sig trampad på tårna, men var och en får själv ta ställning till huruvida h*n känner sig träffad här) så ges det säkert många möjligheter att se HWSD-drabbade ponnyer i levande livet på utställningen och auktionen under veckan, eller under några av de många stuteribesök som brukar göras. Det handlar nog mest om att veta vad man ska titta efter.

 

Trevlig resa, alla ni välfungerande som har turen och möjligheten att fara till den gröna ön nästa vecka! Kan det vara så att mina egna kroppsliga tillkortakommanden helt enkelt är straffet för att jag "rackar ner på och ger vår fina ras ett dåligt rykte"? Guds straff antagligen, enligt den katolska irländaren... Själv är jag dock ateist ut i fingerspetsarna, och knappast fatalist heller.

 

Läs mer om den kommande föreläsningen på HWSS-bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback