Våffeldag - 25 mars

Idag är det våffeldag och det har jag "firat" med besked. Först på det "vuxendagis" där arbetsförnedringen stoppat in mig i s k fas 3-aktivitet. Fast jag blev ju i alla fall, som sagt, serverad våffla med sylt och vispgrädde, ja till och med 2 stycken(!) på "dagis", sämre kunde det kanske varit? Sedan fortsatte vi hemma på kvällen, först med "matvåfflor" med gräddfilsröror och sedan en med sylt och grädde. Inte det mest ideala med tanke på min önskan att minska i vikt och omfång.

 

På dagis, som heter Kooptima, är det meningen att jag bl a ska vara delaktig i skötseln av deras webb och facebooksida bland annat. Hemsidan har jag ännu inte introducerats i, men några få facebookinlägg har det blivit. Men någon vidare fb-redaktör är jag inte, när jag nu totalt missade att ordna till bilder och inlägg om dagens våffelkalas. Skäms på mig!

 

Så nu blir det istället en bild från köksbordet här hemma:

 

 
 

 2 gräddfilsröror improviserade jag ihop. En med räkor i mindre bitar, smaksatta med citronsaft och lite thai sweet chilisås, nerrörda i gräddfil som sedan smaksattes med lite torkad dill.

Den andra röran bestod av finskuren inlagd sill, gräddfil, klippt fryst persilja och persaillade-krydda. Hade jag hittat den pepparot jag vet ska finnas i frysen så hade jag rivit i lite sådan också, men nu fick det gå utan den.

 

Och när jag ändå är inne på våffeldagen; här en på dagen 24 år gammal bild: Jag var uppenbarligen bättre på att fånga ögonblicket den gången, trots att jag varken hade facebook, blogg eller över huvud taget dator att lägga upp bilderna i då. Och med gammaldags analog kamera var det ju bara att vänta på att filmen skulle bli färdigexponerad och framkallad, och bilderna kopierade på papper.

 

 
 Min son Emil vid 1½ års ålder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback