Busiga kattungar - 27 november

Kattungarna växer och frodas, och jag tror att de trivs rätt bra också. I efternamn heter  de von Bus af Berget, och åtminstone Sune gör med råge skäl för det namnet. Han försöker smita ut så fort tillfälle ges. Och han klättrar eller hoppar upp på axeln på mig. Nog för att jag har varit med om att många katter gjort det tidigare, men Sune använder mig sedan som språngbräda för att komma ännu högre upp (exempelvis på spisfläkten, kylskåpet eller någon dörr) och det har jag inte varit med om tidigare. Han tar sig även upp på hatthyllorna! Fråga mig inte hur, men en gissning kan vara att han klättrar på kläderna som hänger där.

I Corren gick att läsa häromdagen om katter av rasen Russian Blue, att de är korthåriga och busigare/livligare än andra katter. Kan undra om det finns Russian Blue bakom dessa båda?

Kommer att tänka på ett par äldre grannar som skaffade kattunge då de blev utan katt för några år sen. Vi hade rätt roligt åt att de var så totalt främmande för hur en normal kattunge beter sig. som att klänga i gardinerna etc. "Vi har då aldrig haft någon katt som varit såhär tidigare". Nu är jag beredd att säga precis detsamma själv, vad gäller Sune von Bus af Berget!

Bildsvit 2 busiga kattungar leker



Bild Stina i luften med Sune på golvet under


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback