Online igen - 8 januari

Har överlevt ett nyår utan vare sig internet eller fast telefon. Sen eftermiddag 29 december dog det och först igår eftermiddag var det någorlunda återställt igen, efter mer än en vecka. Dessbättre fick vi i alla fall behålla elen sedan en bilist krockat med och knäckt en av de stolpar som leder strömmen till oss, även det för någon vecka sedan. Roland fick rycka ut med traktor och dra loss bilvraket...
Medan jag varit utan uppkoppling har jag jobbat med att uppdatera min hemsida, så nu finns ett antal, om än inte pinfärska, så i alla fall nyare bilder att beskåda av mina små älsklingar.
Vad som ännu inte fastnat på bild är den nya strykarkatten som verkar ha bestämt sig för att slå ner bopålarna här. En tam och social liten herre, men jag är lite orolig för att han ska ställa till oreda i kattbeståndet. Han har intagit lagårh och verkar ha tryckt undan de båda kastlösa (dvs oberörbara, tillåter inte att man rör vid dem) 13-åringarna som huserar där. Är det händelsevis någon i grannskapet som saknar sin katt, en bruntigrerad och lurvig sak med vita tassar och vit strimma på nosen, så kan han finnas här.
Ute är det full vinter och kallt, kallt, med snö så det räcker och blir över. Det känns som det mesta av uteaktiviteterna får vara  vilande tills vidare. Saknar att man inte kan gå i ide.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback