Ett år med Bus & Bus - 4 november

Idag är det exakt ett år sedan blåbusarna Sune och Stina von Bus af Berget kom till oss, då 3 månader gamla.
Jag hade fått frågan om jag kunde ta emot de båda, som var i behov av ett nytt hem - det var för trångt med kattmamma och 3 ungar i en liten etta mitt i stan. Egentligen hade jag ju katter så det räckte, men för min egen del kändes det inte omöjligt med två till. Frågan var bara hur det skulle gå att få alla katter, gamla som nya, att acceptera situationen. Det fick bli att göra ett försök ändå.

Vi kom alltså hem med en säkerligen förvånad, men glad och nyfiken Sune samt en livrädd liten Stina, som efter ett par timmar fortfarande inte vågat gå ur transportburen, utan tryckte längst in, och till slut fick lyftas ut av mig.

Ett år senare kan jag konstatera att det gått bra att sammanföra de båda med övriga katter. De har blivit två tuffingar som tar för sig, sociala och trevliga, även om de är individer och har sina egenheter var och en. De har verkligen berikat tillvaron för oss under det år som gått. Jag är väldigt glad åt att få leva ihop med dessa båda charmtroll!

Bild Sune i gröngräset

Sune i september

Bild Stina slappar i soffan

Stina i söndags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback