Uppdatering - 21 december

När jag ändå är inne och petar i bloggen så kan det kanske vara på sin plats med en liten uppdatering om läget i stallet. Mina hästar är tack och lov fortfarande symptomfria och visar inga tecken på infektion. Så förhoppningen är att de ska slippa kvarkan. Men vi fortsätter att hålla oss ifrån andra hästar och betraktar oss som isolerade. Man kan aldrig vara nog försiktig.

Den sjuka grannhästen, som bor på samma gård som mina hästar men som inte delar stall och hagar med dem, var däremot mycket dålig och feber och övriga svåra symptom ville inte släppa. I söndags fick han slutligen göra resan till djursjukhus, där han fortfarande är kvar. Han bör ju vara i de bästa händer nu och jag kan bara hoppas att han kan bli frisk och få komma hem igen.

Att ha sjuka djur kan vara en mardröm, och jag har själv genom åren några gånger fått erfara vad det kan innebära. Så grannen som äger hästen har all min medkänsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback