SCS har återigen status som "fullvärdig" avelsorganisation - 31 mars

Idag får jag väl glädjas med vad jag trots allt tror är majoriteten av medlemmarna i Svenska Connemarasällskapet. Föreningen har äntligen återigen fått status som egen stambokförande förening efter all turbulens som varit en tid, se styrelsens blogg.

Särskilt glada och lättade antar jag att de hingstägare är som ska visa sina hingstar på avelsvärdering i helgen.

Jag må ha varit kritisk mot "min" avelsförening, och vad sorgligare är så har jag fortfarande anledning att vara det, men att föreningen skulle mista den status den tidigare haft som självständig förening skulle ändå vara att gå för långt. Man måste trots allt också ta hänsyn till att det finns en moderförening som avelsföreningarna utanför moderlandet Irland har att förhålla sig till (och även vice versa). Och det känns verkligen inte realistist att SH skulle överta SCSs roll där.

Så stort tack och grattis till de funktionärer som slitit med det här ärendet de senaste månaderna. Bra jobbat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback