Värsta släkten igen - 7 mars

Connemara.nu redovisar förra veckans regionalt placerade connemaror, och bland dessa finns inte mindre än 3(!) av min Myristicas syskon med, samtliga med placeringar i hoppning. De är helbröderna Krumelur och Koriander, samt halvbrodern Highlander, samtliga u. Grytåsa Kryddan RC 1112.

Därtill har Kryddan fått en egen notis hos connemara.nu, där hon utnämns till Supermorsa med anledning av avkommornas framgångar.

Så lillasyster "Myran" med matte och kompisar får väl gnägga grattis till alla duktiga brorsor och postumt till morsan, som inte finns längre. Kryddan tävlade även själv med placeringar och segrar upp till LA hoppning. Hon fick 7 föl under sitt liv, och det sista blev alltså min "Myra", 5 år i år, som förhoppningsvis kommer att ridas in under våren. Det har inte varit lätt att hitta en ryttare i lagom storlek åt denna lilla C-ponny tyvärr. Hon är för övrigt till salu, kanske kan det visa sig att även hon kan hoppa, med lämplig matchning?

Även jag får väl hylla supermorsan Kryddan med en bild, här frän Myristicas första dygn i livet.

Bild Grytåsa Kryddan och Myristica

Kryddan har också en egen sida på min webbsajt Pomonas Connemaror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback