Tackroom - 27 februari

Hästlivet känns seeeegt... Vinter med snö och kyla är inte min grej, ja inte vinter med isig och hårdfrusen barmark heller för den delen. Men där andra ryttare tar sig fram på snöiga vägar och stigar har jag väldigt s vårt att avgöra vad som är vad i allt det vita. Och i vanlig ordning är det inga med bättre förutsättningar än jag själv har, som anmäler något intresse för att ta sig en eller annan sväng på någon av mina fina ponnyer:( Bara att hoppas på att det ska bli en bra vår och det snart, även om våren känns långt borta just nu.

 

En ljusglimt i tillvaron är ändå sadelkammaren som så sakteliga börjat ta form under vintern. Inte för att den kommer att stå färdig innan vintern är slut, men förhoppningsvis kommer den att bli till glädje och nytta kommande vintrar.

 

En liten fotosession på hur långt projektet kommit i nuläget:

 

 
 
Solen lyser in genom fönstret på söderväggen. I hörnet till vänster planeras skåp med hyllor.
 
 
 
Väggen mot öster. Fler tränshängare ska det bli.

 

 
 
Och på norrväggen ska det bli hängare för flera täcken.
 
 
Västerväggen med klädhylla och ljugarbänk. Dörren in till sadelkammaren är till höger utanför bilden. Lite extrahuvudlag har hamnat här i väntan på att tillräckligt med hängare ska sättas upp på motsatt vägg.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback