10 år sedan - 9 mars

Det slog mig att det är ganska precis 10 år sedan den allra första versionen av min hemsida "Pomonas Connemaror" lades ut på nätet. Mer exakt var det i slutet av januari 2003 om jag minns rätt.

 

Jag har ju alltid gillat att jobba med text och bilder, så att skapa en hemsida om hästarna skulle väl normalt legat nära till hands. Men vid den tiden då IT i form av datorer och internet gjorde sitt inträde i mitt liv befann jag mig samtidigt i den depression eller det limbo som insikten om det fenomen som då ännu inte fått benämningen HWSS var orsak till. Insikten att det finns ett allvarligt problem, som var känt av vissa personer med stort inflytande, folk som samtidigt använde sin makt till att mörka och inte tillåta att saken diskuterades öppet, hade knäckt mig och fått till följd att jag dragit mig undan från all kontakt med avelsföreningen och de som figurerade i dessa sammanhang. Och jag saknade den glädje över hästarna, som borde varit drivkraften bakom en hemsida.

 

Men för 10 år sedan så tog jag trots allt det första steget. En mycket enkel sajt, där varje häst presenterades med varsin bild samt härstamningen i 3 led, punkt slut. Förstasidan kan ses på bilden nedan, och sidan i sin helhet som den såg ut då, kan ses här. Sedan dess har sajten utvecklats en del och under de 10 åren har den haft drygt 19 000 unika besökare.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback