Höst - 19 oktober

Höst har det blivit. Oktober har hittills varit torr och inte särskilt kall, och mina hästar har gått ute dygnet runt fram tills nu. Men sista dygnen har varit lite kallare och det har varit några frostnätter. Jag har så smått börjat dra på mig vinterkläderna, och min fina sadelkammare fyller mer än väl sin funktion som fika- och värmestuga. Det blir en och annan mysstund med Druttekatten där. Hon har verkligen funnit sig tillrätta med sin nya egna "bostad" och ligger på soffan mest hela tiden. Men kommer ut och möter när man kommer till stallet och tar sig en och annan kortare inspektionsrunda utanför sadelkammaren ibland. Investeringen i kattlucka har alltså gett just det resultat jag hoppats på, och det känns fint!

 

Lördagen idag har ägnats åt höstbestyr. Med hjälp av grannen Jenny har Nillsson blivit klippt och även Jennys Tenor. För Tenor var det första gången och han skötte sig fint, ja det gjorde ju Nillsson också.

 

 
Jenny klipper Tenor
 

Väderprognosen bidrog dock till att mina hästar fick komma in över natten i kväll. Och i skrivande stund har det börjat regna och temperaturen ligger inte högre än +4°C, så det känns trots allt inte helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback